vrijdag 13 september 2013

Vrijdag de 13de...

Vrijdag de dertiende, een dag zoals alle dagen. Ik ben niet bijgelovig, dus deze datum in combinatie met deze dag doet me niks. Tenminste, dat dacht ik altijd...

Zoals ik gister schreef, was het vandaag tijd om op zoek te gaan naar een mooie spaarpot. Mijn vriend werkt vlakbij een action, dus het leek me een leuk idee om hem van het werk op te halen en even langs action te fietsen om daar onder andere te gaan kijken naar een spaarpot. En daarna de zware boodschappen te doen.

Wij een tijd afgesproken e braaf stond ik op hem te wachten.....telefoon....'ik moet nog minimaal 2 uur werken'...oké...daar sta ik dan met mijn goede ideeën.

Nieuwe afspraak: Ik zou alleen naar action en dan nog even de stad in gaan. Het zonnetje scheen, het weer was lekker, ik kan daar wel wat tijd doorbrengen.

Braaf fiets ik richting action. Daar aangekomen wil ik afstappen. Op onverklaarbare wijze ga ik door mijn enkel en BAM....daar lig ik...op de grond, met de fiets nog tussen mijn benen. Een paar mensen kijken naar wat er gebeurd en gaan verder met wat ze doen. 

Ik krabbel weer overeind en bekijk de schade. Fiets nog in orde. Een schram op mijn enkel (die klapte op de stoeprand) en een knie die geschaafd is.


Vriend gebeld, hebben jullie daar pleisters (wilde niet dat mijn kleren vies werden). Ja hoor, dus ik met een pijnlijke knie weer op de fiets. Pleister erop en weer verder, op jacht naar een mooie spaarpot.

Nou, dat viel tegen....waar ik ook keek, ze hadden niks of ik vond ze niet leuk. Action, Blokker, V&D, Søstrene Grene, So Low, Xenos, geen enkele spaarpot kon me bekoren.
Ondertussen was mijn lijf aardig pijnlijk aan het worden van de val. 
Maar goed, ik had nog even, de 2 uur waren bijna voorbij...snel even langs AH voor wat lekkere croissantjes (ik moest nog lunchen).  Daar aangekomen liet ik 2 keer mijn bankpas vallen en 3 keer de bonuskaart...en toen ging de telefoon....er zou nog een uur werken bijkomen...
Knie inmiddels dik, andere voet ook en bovenlichaam niet meer lekker te gebruiken. Ik hoef niet te zeggen dat ik niet heel erg blij was met het nieuws ;). 
Maar goed, niet zeuren, het weer is goed, dus lekker op de Grote Markt in het zonnetje de croissantjes opgegeten en daar de tijd maar gedood door mensen te kijken.

Na de 3 uur extra werken van vriend richting de supermarkt. Onderweg bijna weer 2 ongelukken...en in de winkel veel domme mensen (de paden blokkeren, ineens voor je neus stoppen waardoor je tegen ze oploopt, karretjes die tegen je aanrijden, karren voor de schappen zetten en dan zelf ergens anders boodschappen pakken en boos kijken als je hun karretjes even wat verplaatst...AAAARRRRGGGGG!!!!)

Zo snel als mijn lichaam het toeliet naar huis gefietst. Op 10 cm na aangereden door een scooter. Vervolgens ook nog de brug dicht (of open...ik kon iig er niet overheen)...

Het eten moet nog gemaakt worden, ik ben benieuwd of ik dit zonder me te snijden of te verbranden kan doen ;) En daarna....heerlijk op de bank en echt helemaal niks meer doen. Morgen wordt een spierpijndagje ben ik bang...

De volgende vrijdag de 13de doe ik toch iets voorzichtiger ;)

Enne....die spaarpot....die heb ik dus nog steeds niet :(



Geen opmerkingen:

Een reactie posten