zondag 8 september 2013

Weekoverzicht 1

Zo, de ‘eerste week’ zit erop. Voor mij begint een week op maandag en eindigt op zondag. Dus vandaar dat ik vandaag een weekoverzicht schrijf. De bedoeling is natuurlijk dat ik dat elke zondag doe ;)
Aangezien dit niet een volledige week was, heb ik besloten dat ik deze week niet aan al mijn weekdoelen hoefde te voldoen.

Sinds gister ben ik bezig met het maken van een kalender waar alle wekelijkse en maandelijkse doelen opstaan (#3) . Het schiet nog niet op, dingen zijn niet altijd in te plannen (bv stofzuigen, hangt ook een beetje af van hoe veel vuil er naar binnen wordt gelopen). Maar goed, een opzet kan worden gemaakt en afwijken kan altijd J

Doel 18 (recepten uitzoeken), 19 (kookboek maken) en 20 (ingrediëntenboek maken) ben ik ook al mee bezig, hier had ik een paar weken geleden al een start mee gemaakt. Sommige Allerhandes zijn al lekker uit elkaar gescheurd en geknipt, van internet een stel recepten overgenomen en op de pc gezet (geprint en uitgeknipt). Een mooi boek gekocht waar ik alles in kan doen. Nu maar eens gaan beginnen (is wel een doel wat nooit klaar zal zijn geloof ik). En nog niet alles mag erin, ik heb nog niet alles geproefd, maar dat is een mooie voor # 22 (elke 2 weken een nieuw gerecht). Er is ook al een klein boekje aanwezig waar van sommige gerechten de ingrediënten al in staan. Het overkomt me nogal vaak dat ik in de supermarkt of in de stad of onderweg bedenk wat ik wil eten, dan is het wel zo makkelijk om de ingrediëntenlijst voor handen te hebben.
Links het uiteindelijke kookboek met wat uitgeprinte recepten, rechts het boekje met ingrediënten 

De stapel met al uitgezochte en nog uit te zoeken Allerhandes 


Vanochtend heb ik in het kader van elke week een documentaire kijken (#41) gekeken naar Valentijn. Een verhaal over een jongen die ooit werd geïnterviewd door NOVA over zijn genderdysphorie en daarna is gevolgd om te zien wat er met hem zou gebeuren. Een mooi verhaal over hoe hij bezig is om uit te zoeken of hij wel of niet een vrouw moet worden. Mooi om te zien hoe zijn ouders daar op insprongen, hoe ze hem altijd hebben geholpen. Mooi om te zien hoe de rest van de omgeving (vriendinnen, de balletacademie, school) reageerde op de jongen die graag een meisje wilde zijn. Het verhaal hield op in 2007, maar inmiddels is Valentijn geopereerd, maakt oa carrière als model en doet nu mee aan Expeditie Robinson.

Stiekem was ik een paar maanden geleden ook al begonnen aan het maken van een huis-,tuin-, en keuken oplossingsboekje (#63), getiteld: Kirsten weet raad (werktitel ;) )
De bedoeling is dat ik daar veel handige dingen in ga zetten, variërend van bv vlekkenoplossers, werking van kruiden (vooral medisch/gezondheid/beauty), dingen door de tuin over planten, bloemen, groente fruit enzovoort. Ofwel, gewoon alle dingen waarvan ik denk dat het handig is. Voorlopig zal het vooral eerst op de pc staan, misschien verander ik het woord boekje nog wel door bestand.

Doel 66 heb ik gisteren gedeeltelijk gedaan. De voorraadkast is uitgemest en opgeruimd, het kastje in de badkamer ook.
De kast na het opruimen


Na geploeter in de tuin van de week is er veel prut in de tuin het huis ingekomen, dus je snapt het, de stofzuiger geeft ook al zijn werk gedaan deze week, dus aan #67 ben ik ook bezig.

Ik heb besloten dat zondag mijn vaste mindfulness dag gaat worden (#74), dus vandaag hier maar eens mee aan de slag gegaan. Weer even terug naar het begin  en een bewustwordingsoefening gedaan, het langzaam eten van een rozijn…..ofwel….5 minuten doen over het eten van 1 (!) rozijntje

Voor doel 75 maak ik zo een apart blogje aan, een spreuk verdient het om op zichzelf te staan. De spreuk is voor aankomende week, de bedoeling is om elke zondag of maandag een nieuwe te plaatsten.

Met het dagboekje heb ik ook een start gemaakt (#81). Ik weet nog niet hoe uitgebreid ik het ga doen. Op dit moment is het eigenlijk per dag even een korte aantekening op de pc met wat ik heb gedaan voor DZP, wat ik heb gegeten en steekwoorden over wat ik heb gedaan. Heb geloof ik in al die jaren wel een keer of 6 een begin gemaakt met een dagboek, maar heb er nog nooit 1 volgeschreven.


De 3 keer mascara (#82) heb ik deze week gehaald. Alleen vielen 2 dagen buiten DZP, maar dat mag de pret niet drukken ;)

Vanaf morgen starten met de eerste volledige week, nu eerst maar eens op visite in Twin Peaks ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten